Momenteel zijn wij alleen open voor nieuwe inwoners in Westenholte die nog geen huisarts in Zwolle hebben. We lichten graag toe waarom dit zo is.
In Zwolle zijn te weinig huisartsen. Daarnaast levert een grote praktijk elders in Zwolle veel problemen op. Die praktijk is voor patiënten niet goed bereikbaar. Ook heeft die praktijk geen vaste huisarts meer. Steeds meer mensen vragen of ze zich bij ons kunnen inschrijven. We horen daarbij soms echt nare verhalen. Toch kunnen wij geen patiënten overnemen uit die praktijk. Wij moeten namelijk goed blijven zorgen voor de mensen die al wel ingeschreven zijn. Een te volle praktijk is een gevaar voor goede zorg. Onze eigen patiënten moeten nu soms al lang wachten op een afspraak. We kiezen er daarom voor om alleen nieuwe inwoners van Westenholte welkom te heten. Maar dan alleen als zij nog geen praktijk in Zwolle hebben.
Bij wie moet ik zijn als ik echt niet terecht kan bij mijn praktijk?
Uw eigen huisarts of huisartsenpraktijk is de eerste plek om aan te kloppen als dingen niet goed gaan.
Komt u er met de huisarts niet uit? Dan kan u een klacht indienen. Ook kan u problemen melden bij het Landelijk Meldpunt Zorg. Dat is een website van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ). Meer informatie daarover vindt u hier: https://zorgklacht.steffie.nl/nl/
Tenslotte is het goed om melding te doen bij uw zorgverzekeraar. De zorgverzekeraar is immers verantwoordelijk voor het regelen van goede zorg.