Meldingen incidenten patiënten

Sinds vele jaren kent de praktijk een Meldingen incidenten patiënten (MIP) procedure. In deze procedure is afgesproken dat alle incidenten rondom patiënten worden geregistreerd. Dit kan zowel medische fouten betreffen als praktische problemen in de uitvoer van de zorg. Het doel van melden is altijd om de kwaliteit van de geleverde zorg te verbeteren. Meldingen kunnen niet gebruikt worden om het functioneren van personeel ter discussie te stellen. Mede daarom worden meldingen niet op naam van een patiënt gemaakt.
Wanneer een incident een negatief gevolg heeft gehad voor een patiënt dan wordt dit door de huisarts met hem/haar besproken. Er wordt dan ook een melding in het dossier van de betroffen patiënt geplaatst.
Bij een ernstig incident wordt de inspectie voor de gezondheidszorg ingelicht.

Inschrijven?

Onze praktijk is geopend voor nieuwe inschrijvingen.

Nu inschrijven

Uitwisseling medische gegevens

Als u tijdens avond- nacht- of weekenduren een dokter nodig heeft, kunt u terecht bij de huisartsenpost. Het kan dan belangrijk zijn dat de dienstdoende huisarts uw medische gegevens kan bekijken. Informatie over allergieën, uw medicijnen en relevante diagnoses zijn essentieel bij het geven van goede zorg. Niet alle patiënten kennen deze informatie zelf.

Lees meer

E-consult vernieuwd

Het nieuwe systeem voor eConsulten is in gebruik genomen. Meer daarover leest u hier.